Niemal każda firma myśląca poważnie o rozwoju działalności rozważa skorzystanie z nowych technologii. Czy nowoczesne rozwiązania technologiczne w postaci systemów do zarządzania przedsiębiorstwem są także potrzebne w niewielkich salonach kosmetycznych lub fryzjerskich?
Jakie funkcjonalności mogą być pomocne w prowadzeniu małego salonu fryzjerskiego lub kosmetycznego?
Adopcja wdrażania nowych technologii w niewielkich salonach kosmetycznych i fryzjerskich przebiega jakby nieco wolniej niż ma to miejsce w innych przedsiębiorstwach. Zazwyczaj salon fryzjerski ogranicza się do małego programu księgowego, gdyż nie do końca właściciele salonów zdają sobie sprawę, które rozwiązania technologiczne mogłyby być warte wdrożenia. Kilka przykładowych funkcjonalności, które naszym zdaniem są warte rozważenia wymieniamy poniżej.
- Proste oprogramowanie CRM do zarządzania relacjami z klientami.
- Szereg funkcjonalności związanych z finansami i księgowością.
- Możliwość wysyłania powiadomień o zbliżającej się wizycie do klientów.
- Udostępnienie klientom możliwości dokonywania rezerwacji wizyty online za pomocą kalendarza umieszczonego na stronie internetowej.
- Zarządzanie zamawianiem niezbędnych towarów (przede wszystkim kosmetyków).
- Integracja programu księgowego z systemem CRM. Powiązanie danych o dostawcach i klientach w jednym spójnym oprogramowaniu.
Czy rynek zaczyna dostrzegać potencjał jaki kryje się w rozwiązaniach informatycznych dla małych salonów fryzjerskich i kosmetycznych?
Naszym zdaniem zdecydowanie coś się zmienia na rynku health and beauty w kwestiach związanych z postrzeganiem możliwości jakie dają nowe technologie. Nowoczesne barber shopy bardzo chętnie sięgają po nowoczesne rozwiązania informatyczne. Co ciekawe, również mniejsze długo działające salony, które dotychczas ciężko było nazwać nowoczesnymi otwierają się na korzyści jakie daje wykorzystanie technologii. Aplikacje do umawiania wizyt, elektroniczne kalendarze oraz różnego rodzaju rozwiązania informatyczne dla salonów fryzjerskich stają się coraz częściej widywane nawet w salonach, które działają w mniejszych miastach.