W obecnych czasach wiele czynności udaje się załatwić drogą elektroniczną. W ten sposób przesyłamy wiadomości do naszych znajomych lub współpracowników , przekazujemy dokumenty i rozmaite pliki. Co więcej, podobnie wiele dręczących nas formalności urzędowych można tak zorganizować. Przy użyciu Internetu mamy zatem okazję, by rozliczyć się z urzędem skarbowym wysyłając elektroniczne zeznanie podatkowe czy też rozsyłać rozmaite wnioski do innych państwowych instytucji. Nie powinno być zatem zaskoczeniem to, że mając dostęp do internetu, uda nam się uruchomić swoją działalność gospodarczą. By uzyskać wiedzę o tym, jak zarejestrować firmę, należy zbadać to na specjalistycznych stronach www, a potem przejść do działań. Okaże się, że po zajrzeniu na stronę CEIDG należy założyć swoje konto i uzupełnić stosownymi danymi formularz, który się tam znajduje. Żeby jednak go zatwierdzić musimy być elektroniczny podpis. W takiej spraw nie jest konieczna wizyta w urzędzie gminy, by podpisać dokument osobiście . Kiedy a nie zakupiliśmy e-podpisu, zostaje pojechać do właściwej placówki. Tak czy inaczej nie trzeba będzie jeździć do wszelkich urzędów mających związek z rejestracją, gdyż druk CEIDG będzie do nich automatycznie przesłany.